+48 883 289 389        8:00 - 22:00 (Pon - Nd)

SKUP AUT WROCŁAW – Enter Auto | Najlepsze ceny

Skup Aut Wrocław Enter Auto oferuje najlepsze ceny na Dolnym Śląsku! Chcesz sprzedać niepotrzebny samochód? Sprawdź nas już dziś!

Poradnik zakupu auta używanego – Z doświadczenia dealera samochodowego (cz. I).

Kupujesz trzecie auto w życiu i czujesz się ekspertem w dziedzinie samochodów używanych?
Często nawet wyspecjalizowane salony samochodowe mają problemy z wykryciem pułapek,
które zakładają na nas nieuczciwi sprzedający. Nasz skup aut podpierając się kilkuletnim doświadczeniem na rynku Wrocławskim, podpowiada na co zwrócić szczególną uwagę.

Zaopatrz się w dobry miernik grubości lakieru

Nawet profesjonaliści nie mają „RTG” w oczach. Dobry miernik kupimy już w okolicach 200zł. W kilka minut pozwoli nam ocenić w jakim stanie jest powłoka lakiernicza – czy auto było szpachlowane, malowane lub spawane. To podstawa podstaw. Warto pamiętać o sprawdzaniu dolnych elementów drzwi oraz wnęk włącznie z bagażnikiem. W zależności od marki wyniki powinny oscylować w granicach 70-150 mikronów. Najlepiej jest kierować się wzorem pomiarowym z dachu (oczywiści o ile nie był wcześniej naprawiany). Zderzaki przednie oraz tylne są zazwyczaj plastikowe, tutaj miernik pokaże zawsze „0”. Pamiętajmy, że nawet jeśli na całym aucie jest 100 mikronów lakieru, nie gwarantuje to bezwypadkowej/bezszkodowej historii.
O tym w kolejnym punkcie.

Zwracaj uwagę na szczegóły!

Wszelkie newralgiczne elementy konstrukcyjnie sprawdź dwa razy, nawet jeśli miernik pokazuje „oryginał”. Najczęściej po dużych wypadkach nie ma możliwości szpachlowania, kupuje się części używane pod kolor, odkręca uszkodzone i zakłada „nowe” używane z innego auta dawcy.
Często (niestety) nieuczciwi sprzedający wymieniają poduszki bezpieczeństwa, co finalnie powinno dyskwalifikować z zakup takiego egzemplarza. Na co zwracać zatem uwagę? 

Sprawdź szczególnie:

– Śruby mocujące maskę oraz błotniki. Czy nie ma na nich śladów odkręcania? Z tych elementów po kontakcie z kluczem prawie zawsze schodzi farba. Po co ktoś odkręca oryginalną maskę? Zazwyczaj odpowiedzi są dwie: Lakierowanie/Wymiana na inną.

– Zaślepki, zatrzaski, śruby poduszek powietrznych. Często w autach producenci stosują plastikowe maskownice śrub poduszek kierowcy. Wyłamane elementy świadczyć mogą o negatywnych intencjach ich wymiany.

– Plastikowe elementy we wnętrzu. Połamane maskownice na słupkach A, wygięta konsola przy szybie czołowej, czy niechlujnie spasowane plastiki w okolicach słupka B, gdzie mieszczą się ładunki wybuchowe z poduszkami – „Ja to już tak kupiłem” / „To od słońca się zdeformowało”. Doświadczenie podpowiada jednak, aby nie ufać takim tłumaczeniom. Zazwyczaj historia dotyczy poważnej szkody i wymiany pirotechniki.

DOT – Co to?

DOT to mały choć istotny szczegół przy zakupie auta używanego. Pokazuje datę produkcji konkretnej części. Powinniśmy skupić się na 3 newralgicznych elementach, na których widnieją DOTy:

– Szyby w samochodzie.

Przykładowo, jeśli auto jest z 2005 roku produkcji, to DOT powinien mieć format 5**** lub ****5. Kluczową cyfrą w tym zapisie jest „5” wskazująca na rok produkcji. Jeśli widnieć będzie 7*, oznacza to, że szyba jest 2 lata młodsza od auta – co oznacza, że po prostu ktoś wymienił ją na używaną „kiedyś” lub auto miało szkodę po 2 latach od zjechania z linii produkcyjnej i szybę zamontowało ASO (lepsza opcja).

– Pasy bezpieczeństwa.

Podobnie jak szyby, pasy także posiadają oznaczenie produkcji. Znajdziemy je w dolnej części mocowania, zazwyczaj na materiałowej wszywce (zdjęcie na końcu artykułu). Pasy po wypadku „strzelają” i nie nadają się do dalszej eksploatacji. Zazwyczaj amatorzy igrający z Państwa bezpieczeństwem wymieniają je na używane z innych aut. Kategorycznie nie polecamy w ogóle rozważać takiego zakupu.

– Reflektory/Lampy.

Jak powyżej, najczęściej na tych elementach widnieje oryginalna naklejka z datą produkcji*. Zdecydowanie warto sprawdzić zarówno przednie reflektory jak i lampy z tyłu.

*Uwaga do powyższych – Zdarza się, że przykładowy samochód z 2005 roku produkcji posiada części z roku 2004 i jest to jak najbardziej normalne, związane z polityką gospodarowania częściami danej marki. Nasze podejrzenia wzbudzić powinny dopiero sytuacje, gdy DOT części jest z 2006 a auto zjechało z fabryki w 2005.


Poradnik zakupu auta używanego – Z doświadczenia dealera samochodowego (cz. I).